Tuesday, 14 December 2010

ေပါက္ျပဲနိန္ရယ္ သမုိ္င္းတပ္ထရံတိ




 အကြ်န္တခါတလီ စုိင္းစားဖူးပါသည္။ သမုိင္းဆုိစြာ လက္ဟိ ကာလ နန့္ ပတ္သက္ျခင္းဟိလာ၊မဟိလာလုိ့။ အကြ်န္ရုိ့တိ သမုိင္းအေၾကာင္းကုိ စုိင္းစားကတ္သည္၊ေျပာကတ္သည္၊ ျငင္းခံုကတ္သည္၊ အေျဖရွာကတ္သည္၊ ေကာက္ခ်က္ခ်ကတ္သည္။ ယျပီးေက တခ်ိဳ့ကခံစားကတ္သည္၊ ငိုေၾကြးကတ္သည္၊ ဂုဏ္ယူကတ္သည္၊ သံေ၀ဂယူကတ္သည္၊ မိန့္ေဖ်ာက္ပစ္တတ္ကတ္သည္။ သမုိင္းဆုိစြာ မ်ဥ္းေျဖာင့္ တေၾကာင္းပုိ္င္ဘဲလားလား၊ စက္၀ုုိင္းတခုပုိင္ဘဲ လည္လည္ သူနန့္ပတ္သက္ေတ အရာတိကုိ အသိ(နာမ္) သေဘာ အနိန္နန့္ ယူေဆာင္လားတတ္ေတပုိင္ ရုပ္ သေဘာအရလဲ ေျပာင္းလဲ စီးဆင္းတတ္ေတ သေဘာဟိပါသည္။
စုိင္းစားၾကည့္ပါ။ အပင္ထက္က သစ္ရြက္၊ နာလာေျမာင္းထဲကသစ္ရြက္၊ ဒုန္နာလမ္းထက္က သစ္ရြက္တုိင္းမွာ သူ ့သ
မုိင္းနန့္ သူကုိယ္စီ ဟိကတ္သည္။

အစိမ္းေရာင္ ရင့္ရင့္ သစ္ရြက္မွာ အစိမ္းႏုေရာင္ သစ္ညႊန့္ ဆုိရယ္ သမုိ္င္းဟိခရယ္ ပုိင္ နာလာေျမာင္းထဲက သစ္ရြက္ေျခာက္မွာလဲ ဒုန္နာလမ္းမွာ နိန္ချခင္း ဆုိရယ္ သမုိင္းတခုဟိပါသည္။ ယင္းသစ္ရြက္ရယ္ ျမီထက္မွာ ၀ပ္စင္းပနာ အပင္တဖန္ ျပန္လုိ့ေပါက္ဖုိ့အတြက္လဲ ျမီၾသဇာအျဖစ္ အေထာက္အကူ ျပဳသည္။ ယင္းဟင့္ကုိ တခ်ိဳ့က သမုိင္းစက္၀န္းလုိ့ေခၚကတ္ျပီးေက တခ်ိဳ့က ရုပ္သေဘာ ေျပာင္းလဲ တုိးတက္ျခင္းလုိ့ေခၚပါသည္။ ေယဒါလဲ ျမီမွာမ၀ပ္စင္းခင္ကပင္ အပင္ထက္မွာ ဟိနိန္ခရယ္ သစ္ရြက္ရယ္ ေနာက္ထပ္ေပါက္ေရာက္လာဖုိ့ အပင္တက္က သစ္ရြက္ နန့္ ပေဇာင္ ဆက္စပ္မွဳဟိေလဆုိစြာကုိ အကြ်န္ဆက္လုိ့ စုိ္င္းစားမိသည္။ ေယဇု နန့္ ယင္းအသစ္ေပါက္ေရာက္လာရယ္ သစ္ရြက္မွာ လူသတၱ၀ါတိ ပုိင္ဆုိင္ရယ္ “သိ” စိတ္ကုိ အကြ်န္ထည့္ၾကည့္မိခသည္။
ေယဇုနန့္…
အကြ်န္ရယ္ တခါတလီ သစ္ရြက္တရြက္ ျဖစ္ၾကည့္ခ်င္ပါသည္။ အကြ်န္ နာလာေျမာင္းထဲမွာ က်နိန္ရယ္ သစ္ရြက္တရြက္ျဖစ္ခေက မၾကြီလြင့္ခင္ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ အပင္ထက္မွာနိန္ခရယ္ အခ်ိန္ကုိ သတိရ လြမ္းခ်င္ေကလြမ္းနိန္ဖုိ့။ ဂုဏ္ယူခ်င္ေက ဂုဏ္ယူနိန္ဖုိ့။ ပုပ္ေဟာင္ စုိစြတ္နိန္ရယ္ ကုိယ့္အေျခ အေနကုိ သတိထားမိခ်င္မွထားမိဖုိ့။ “ၾကီြ”က်တတ္ျခင္း အျပစ္အနာ အဆာတခု အကြ်န့္ ရုပ္ခႏၶာနန့္ တတူ မြီးဖြားလာကတည္းကပင္ ပါလာခစြာကုိ သိပါသည္။ ေယဒါလဲ မဆီမဆုိင္ လီတုိက္ျခင္းကုိ ဘဲ အျပစ္ခ် ယုိးမယ္ဖြဲ ့ပနာ လက္ညွိးတေကာက္ေကာက္ ထုိးနိန္ခဖုိ့။ အကြ်န္တရားပါသည္။
လက္ဟိကာလ ဂုဏ္သိကၡာကင္းမိန့္နိန္ရယ္ အနိန္အထားတခုအတြက္ အတိတ္က အခ်ိန္တိကုိ တမ္းတ လြမ္းဆြတ္၊ သမုိင္းနာက်ျခင္းမွာလဲ သဘာ၀က်ပါသည္။ ေသျခာျခင္းတခုက သမုိင္းရယ္ သမုိင္းနာက်တတ္ေတလူတိကုိ သမုိင္းထဲကုိ ရုပ္၀ါဒ နန့္တတူ ျပန္မေခၚတတ္ပါ။ အတိတ္တခုကုိ အေကာင္အထည္ ျဒပ္တခု နန့္ေနာက္ျပန္ဆုတ္လို့မရပါ။ သစ္ရြက္တရြက္မွာရာ “သိ” စိတ္ဟိခေက နာမ္ တရား နန့္ အပင္ ထက္မွာ စံစားခရယ္ အခ်ိန္္ တခုကုိ ျပန္ေျပာင္းေအာက္မိန့္ႏုိင္ပါသည္။ ေယအခါ သစ္ရြက္က သစ္ရြက္သမုိင္းကုိ ျပန္ေျပာလာျပီးေက…နာလာေျမာင္းထဲက သစ္ရြက္က သမုိင္းဧ။္ ညွင္သာရယ္ တတုိးေသွ် ေျပာသံကုိ ၾကားလာရပါလိမ့္ေမ။ ေဒနိန္ရာမွာ မိမိကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သံုးသပ္ေ၀ဖန္ျခင္းဆုိရယ္ “သိစိတ္” ကုိ အကြ်န္ရုိ့ အသံုးခ်သင့္သည္။ နာလာေျမာင္းထဲက သစ္ရြက္တရြက္ ဧ။္ အလုပ္ရယ္ သိစိတ္ နန့္ တတူ အတိတ္ကမၻာက အပင္ထက္မွာ ျပန္လည္က်က္စားဖုိ့မဟုတ္။ ယင္း သိိစိတ္ ကုိ အသံုခ်ျပီးေက လက္ဟိျဖစ္ေပၚရပ္တည္နိန္ရယ္ ရုပ္ခႏၶာ(သစ္ရြက္ဆြီး) ကုိအသံုးခ်ပနာ ျမီၾသဇာျဖစ္ေပၚေရး ရာျဖစ္သည္။ သစ္ရြက္တခု အနိန္နန့္ မ်ိဳးစိတစိပုိင္ အပင္ေပါက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ ဗီဇ မဟိခေကလဲ အပင္ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ျခင္းကုိ ျမီၾသဇာ အျဖစ္ အေထာက္အကူ ျပဳပနာ မိမိဧ။္ နဂုိ မူလအသြင္ ျဖစ္ေတ သစ္ရြက္အသစ္ ဘ၀ကုိ ျပန္လည္ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ပါသည္။

အဂယင့္လက္တြိဘ၀ မွာကားသစ္ရြက္ တရြက္ရယ္ သိစိတ္ နန့္ တတူ မရပ္တည္ႏုိင္ပါ။ ေယဒါလဲ သူက်ရယ္ နီရာမွာ သူ ့တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ျပီးေက သူ ့ဘ၀ကုိ သူပုိင္ဆုိင္ေအာင္လုပ္တတ္ေတ။ ယင္းပုိင္ဆုိေက အသိဥာဏ္ဟိရယ္ လူသားတိအတြက္ ဆုိေကကား ထေထြထထူး ေျပာစရာ မလုိပ်ာယ္ထင္ပါသည္။ ေယဇု နန့္ အကြ်န္ရုိ့တိသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ အသုိင္းအ၀ုိင္း တုိးတက္ျခင္းကုိ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က် မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေကလဲ ယင္းအသုိင္းအ၀ုိ္င္းအတြက္ သစ္ရြက္ဆြီး တရြက္ပုိင္ က်ရယ္နိန္ရာက အေထာက္အကူ ျပဳ သင့္ပါသည္။ ယင္းဟင့္သည္ပင္ သမုိင္းဧ။္ စကားကုိ နားေထာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဟင့္သည္ပင္ သစ္ရြက္ တခုဧ။္ နဂုိမူလတန္ဖုိးကုိ ရယူဖုိ့ၾကိဳးစားပိုင္ အကြ်န္ရုိ့ လူ ့ဂုဏ္ကုိ ျပန္လည္ရယူျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဟင့္သည္ပင္ သမုိင္းဧ။္ ရပ္တည္ျခင္း၊ စီးဆင္းျခင္းကုိ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

0 comments:

Post a Comment